Boom budowlany w trójmieście – analiza 2021 roku.
Od kilku lat można obserwować regularne podwyżki cen lokali w Trójmieście. W 2021 roku było dokładnie tak samo, a ceny lokali ponownie wyznaczały kolejne granice. Wartym zaznaczenia jest kwestia, że był to rok, w którym odnotowano także wzrost ilości nowych mieszkań oddanych do użyteczności. Pomimo tego ceny poszły znacząco do góry. Nie zraziło to jednak kupujących, jako że w ubiegłym roku odnotowana została większa sprzedaż nieruchomości.
Nie sposób ukryć, że w 2021 roku ceny mieszkań zarazem na rynku pierwotnym, jak i wtórnym, poszły do góry. Średnia cen nieruchomości osiągnęła następny rekord. Potwierdza to również raport Narodowego Banku Polskiego, który to tworzony jest na podstawie danych od pośredników nieruchomości i deweloperów. Wynika z nich, że porównując trzeci kwartał 2020 roku z trzecim kwartałem 2021 roku można zanotować podwyżki cen nieruchomości w Gdańsku o nieznacznie ponad 10 procent.
Trójmiasto wiedzie prym na tle kraju, chociaż w pozostałych dużych miastach także można zaobserwować podwyżki cen, co jest spowodowane przede wszystkim inflacją czy podnoszeniem stóp procentowych. Oczywiście inflacja dotyczy wszystkich miast w Polsce, jednakże oprócz Trójmiasta wzrosty cen nie są aż tak drastyczne.
Wzrost cen mieszkań w 2021 roku dotyczy zarówno rynku pierwotnego, jak i wtórnego, przy czym nie da się ukryć, że w tym roku w górę wyjątkowo poszybowały ceny mieszkań nowych.
Aktualnie odbywa się polowanie na dobre nieruchomości. Odbywa się ono nie jedynie na rynku premium. Nieruchomości o metrażu 70-80 m kw. w segmencie ekonomicznym zostały bardzo przesortowane, małe mieszkania pod wynajem także. Mieszkanie ciężko wyszukać, bo mieszkania sprzedają się szybko. Jeżeli propozycja została dobrze przygotowana, czas sprzedaży bywa nie dłuższy aniżeli dwa-trzy tygodnie. Dodatkowo otoczenie trójmiejskich pośredników dopracowało współpracę między biurami, w związku z czym wiele ofert w ogóle nie trafia do portali, gdyż nabywca znajduje się, jeszcze zanim powstanie ogłoszenie.
W ubiegłym roku, po odczuciach związanych z głębokim lockdownem, z ofert sprzedaży bardzo szybko znikały domy. Wiele osób zamkniętych w mieszkaniach szybko dążyło do spełnienia swojego marzenia o większej powierzchni i wolnym od wirusa ogródku. Nieustannie bardzo duża jest w Trójmieście także sprzedaż bardzo dobrze zlokalizowanych apartamentów, które w czasie pandemicznych utrudnień w przemieszczaniu się po świecie pełnią funkcję tzw. drugich domów, a dodatkowo są dobrą inwestycja kapitału.
Bardzo duże oczekiwania inwestorów w stosunku do firm budowlanych w mieście Gdańsk
Firmy budowlane w Gdańsku funkcjonują w warunkach wysokiej konkurencji. Codziennie walczą nie jedynie o wartościowe zlecenia, ale również muszą zmagać się z powszechnym zjawiskiem podbierania wartościowych pracowników. Jako że reputacja jest w ich przypadku niezwykle ważna, coraz wyraźniej widzą potrzebę ukazywania właściwego wizerunku i pokazywania konkurencyjnych korzyści. Firma budowlana w Gdańsku która chce utrzymać się na dosyć konkurencyjnym rynku oraz pozyskiwać nowych klientów, musi ciągle obserwować otoczenie. Jest zmuszona zdobywać wiedzę, wyciągać wnioski i przerabiać je na konkretne działania, prowadzące do rozwoju działalności. Musi również poradzić sobie z problemami charakterystycznymi dla tej dziedziny. Działalność budowlana zawiera się w wielu dziedzinach. Dokonując inwestycji w nowe sprzęty oraz narzędzia, można poszerzyć swoją ofertę i oferować jeszcze bardziej rozległe oraz kompleksowe usługi. Da to możliwość dotarcia do większego grona prawdopodobnych klientów. Zarazem wymiana urządzeń na bardziej zaawansowane, oraz zakup całkiem nowych urządzeń związane jest z poświęceniem dość dużego wkładu, jeżeli jednak chcemy rozwijać firmę budowaną konieczne jest poszerzanie zakresu działań. {Udzielanie|Świadczenie| kompleksowych usług zwiększa możliwość na otrzymywanie intratnych zamówień, co w kolejności przekłada się na zdecydowanie wyższe zyski.
Ilość firm budowlanych w Gdańsku nakłania do inwestowania w rozwój działalności. Należy przyłożyć wagę do jakości public relations, a czas zimy, w trakcie którego zamówień jest mniej, lepiej jest poświęcić na rozwój odbioru działalności i działania promocyjne.